SL33 képviselet

Az SL33

Az SL 33 kialakításánál az alábbi szempontok vezérelték a tervezőket:

  • képes legyen hagyományos vitorlázó üzemmódban és „szárnyalva” is vitorlázni
  • legyen ez a leggyorsabb 40 láb körüli hajó
  • érjen el kimagasló sikereket a világ nagy versenyein
  • legyen alkalmas a többtestű one-desing (akár páros) versenyzésre is
  • biztosítsa America’s Cup csapatainak a tökéletes felkészülést

blackjack_SL33

A koncepció nagyon hasonló az új AC 72-ekhez:

  • minél szélesebb széltartományban legyen használható
  • legyen vele izgalmas a vitorlázás a tavakon és a kikötőkben, ahol rendszeresek a könnyű szelek, és gyakran rendeznek regattákat.
  • A hajó könnyen vitorlázható legyen, ideális három-négy vitorlázónak.

Az SL-33 tehát azoknak a vitorlázóknak készül, akik járatosak a nagy teljesítményű, egytestű és többtestű hajók versenyében.

A katamarán 2011-ben mutatkozott be Európában. 2012 során a tesztelés zajlott, és már ebben az évben megjelentek az európai tókerülő versenyeken is, többek között a Kékszalagon, ahol a második helyen végeztek. A hajó 2013-re került végleges formába, amit eredményei is bizonyítottak. Összetett 10. helyen végeztek a svájci Bold d’Or tókerülő versenyen, és még abban az esztendőben megnyerték a német Rund um den Bodensee regattát is.

A 2013-as AC versenysorozaton részt vevő ETNZ csapata is ennek a típusnak két példányával készült fel. Az új-zélandiak az SL Performance munkatársaival közösen elkészítették hozzá a „T” kormányt, az „L” svertet, és mi sem természetesebb, mint a merev szárnyat is. Így a szabályok adta maximális modell méretet kihasználva ezen a típuson tanulhatták meg a szárnyaló üzemmódot. Később a Luna Rossa team is kapott egy SL-33 katamaránt a felkészüléshez.

A fejlesztők azonban óva intenek mindenkit az esztelen költekezéstől, hiszen az ő tapasztalatuk szerint az európai tőkerülők domináns szele gyenge, így a hagyományos vitorlázó üzemmód ezen körülmények között eredményesebb lehet.