Részek, egységek

Részek/egységek

Jobb és baloldali hajótest

A hajótesteket PREPREG T1700 karbonból és NOMEX szendvicsszerkezetből építették, melyben az eredeti tervek szerint erősítéseket, merevítő rendszert építettek be. A hajótest belső részeinek elérését nyílászáró beépítése teszi lehetővé.


Jobb és baloldali szárnyak

Áramvonalas, egy darabból készült üreges karbon PREPREG T1700 anyagból készült elemek.
A hajótestekhez a függőleges irányú állítást lehetővé tevő szerkezeti egységgel vannak rögzítve.


Fő, és hátsó keresztgerendák

PREPREG T1700 karbonból, és NOMEX szendvicsszerkezetből készültek, melyek kúpos kiképzése pontosan illeszkednek a testben kiképzett foglalatba. A pontos illeszkedés azt jelenti, hogy a vitorlázáshoz már minden szükséges elemet tartalmazó testek, a keresztirányú elemek, és a járófelület (trampolin) gond nélkül azonnal, használatra készen egymásba illeszkednek.


A hátsó hosszgerenda, és az első „dőfőrúd”

Ezek az autóklávban kezelt, PREPREG T1700 karbonból készült, nyomóirányú erőre tervezett csőszerű elemek kúpos kiképzésű végeikkel illeszkednek a hajó fő keresztgerendájába. A hátsó keresztgerendán a hajó hátsó részén történő tevékenységet segítő kötélrendszer helyezkedik el.


 Járófelület (trampolin)

A trampolin minden eleme csomó nélkül készült, anyaga DYNEEMA szövet, mely pehelykönnyű, ugyanakkor extrém erős tulajdonsággal rendelkezik. A hajó szerkezetének rendkívüli merevségét mutatja, hogy a járófelület terhelése esetén a szerkezetben deformáció nem mutatható ki.


Árbóc

A HALL SPARS által gyártott, HALL 250 típusú forgóárboc teljes egészében azonos modulusú, prepreg karbonból készült, melyet autoklávban 6 bar nyomáson, és 120 Celsius fokon kezeltek, és minden szükséges verettel, tartozékkal elláttak. A katamaránhoz biztosított egységcsomag a rudazat minden elemét tartalmazza. A hajó tervezői tengeri versenyzéshez 16,5 m, tavi környezetben történő alkalmazás esetén 18,5 m magas rudazatot alakítottak ki.


Daggerboard, és kormányok

A 2,5 m hosszú, daggerboard rendszerű hajlított uszonyok a részben oldalirányú stabilitást, részben a hajótest kiemelését egyaránt biztosítják. Az egyes uszonyok könnyen felhúzhatók, és alsó helyzetükbe letolhatók. A kormány 2,2 m mélyre lenyúló áramvonalas profillal rendelkező, karbonból készült lemez, mely a kormány hajótestre rögzített fészkébe pillanatok alatt elhelyezhető, illetve onnan eltávolítható. A csodálatos ívvel ellátott karbon kormányrudakhoz 3m hosszú kormányhosszabbítók tartoznak.


Fedélzeti szerelvények

A hajón hat darab HARKEN RADIAL 40-es csörlő található. A hajón ezeken kívül HARKEN, RCB gyártmányú sínek, kocsik, csigák, SPINLOCK kötélfogók, és sok más, a megfelelő húzóerőre méretezett hasznos kiegészítő eszköz, veret található.
A leghatékonyabb kezelés érdekében a csörlőket döntött aljzatokon helyezték el. Igény esetén a fedélzeti szerelvényekről részletes kimutatást biztosítunk.


Festés

A hajótestek és fedélzetek kétkomponensű, tengeri minőségű fehér festéssel vannak ellátva, a fedélzeti részeken ezen felül 3 mm vastag csúszásgátló réteg található. A keresztgerendák, és a többi szerkezeti elem a gyártás során általában átlátszó festést kap.